Pedoszosok

A legjobb nap a nyaralásból

2023. február 04. - kissat

A nagymamámnak a Balaton-parton, Vonyarcvashegyen van egy nyaralója. Apukámmal minden nyáron több mint egy hetet szoktunk ott tölteni.

Egyik nap, amikor ott voltunk, sokfelé kirándultunk el. A napot a Pöttyös Bögre Kávézó és Reggelizőben indítottuk. Ez a szomszéd községben, Gyenesdiáson található, ahol rengeteg hideg és meleg reggeli étel közül választhatnak az oda betérők. Nekem a sonkás szendvics és a bundáskenyér volt a kedvencem, persze kakaóval.

Onnan tovább Keszthelyre mentünk, ahol könyveket vásároltunk, meglátogattuk a Vadászati Múzeum mellett található agancsokból készült szarvasbika fejet, aztán elmentünk a Játékmúzeumba. A Játékmúzeum számomra egy nagyon kedves hely, nem telik el úgy nyár, hogy ne járnánk ott. A kedvencem benne egy óriási plüss fekete párduc. Szeretem, hogy régi mesefilmek főcímdalait lehet hallani. Nagyon tetszik benne, hogy megtalálok ott olyan játékokat is, mint amilyenek az én szüleimnek is voltak.

Onnan továbbmentünk Balatonakalira, ahol Madárpók Expo volt látható. Lehetett ott találni madárpókokat, botsáskákat és más ízeltlábúakat is. Itt található egy étterem, amit Fék étteremnek hívnak, ahol már többször jártunk. Persze itt is van egy kedvenc ételem, csirkemell tejszínes gombás szósszal. Az étteremnek van egy cukrászda része is. Elengedhetetlen dolog, hogy ott egyek Süni nevű és alakú kis süteményt. Az Expo után itt ebédeltünk meg.

Innen tovább Sümegre mentünk, és itt töltöttük a délután többi részét. Itt a Történelmi Lovasjátékot néztük meg. Ez is egy olyan program, ahová minden nyáron visszatérünk. Nagyon szeretem, a kedvenceim itt mindig a Mongolok. A Lovasjátékok programja spanyollovas bemutatóval indul, ezt követi a mongol kaszkadőr show. Majd a lovagi torna következik, ahol a magyarok és a mongolok lóháton mérik össze az erejüket, korhű öltözékeket viselve és fegyvereket használva. A lovagok egy-egy feladatot teljesítve egy szál szegfűt kapnak a Várúrnőtől, és a nézők közül a felálló kislányok rengetegéből választanak maguknak egyet, és nekik adják a megérdemelt virágjaikat, régebben nekem is többször volt szerencsém, ahhoz, hogy virágot kapjak valamelyik lovagtól. A játékok végeztével lehetőség adódik arra, hogy egy középkori vacsorát fogyasszunk el, de ezt mi már nem szoktuk megtenni.

Ez a nap tartalmasra sikerült, mindenkinek, aki ezt elolvassa, csak ajánlani tudom ezeket a fantasztikus helyeket. Remélem, hogy a következő nyár is ilyen mozgalmas lesz számomra.

Ginny Weasley

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.